Alla inlägg under september 2012

Av Babeker Ali Edris - 23 september 2012 13:44


Alla  har hjärta men alla ved inte var ligger hjärtat. Den är en viktigt del av i kroppen som är en bra simbol till liv,hot och kärlig. Alla tycker att hjärtat är en kärlig simbol då förklara man på olika sätt, det finns de som målar i kroppen och de som hållar varm hjärtat inne i kroppen.

Jag önskar att alla människa ha stor hjärta som bigger kärlig i världen. Jag vill se att alla folken i världen kämper till frid,stoppa krig,bigga skolor och sjukhs. Sätt inte en fågel i en burk fast låt den flyga i frid. Vi sägllar i en båt tillsammans så det är brå om alla ta hensyn på det.

babeker Aliedris

                                                  

           



































Av Babeker Ali Edris - 22 september 2012 16:39

En viktigt del av demokrati är tillgång och efterfrågan på information. Med det menas att om demokrati kan beskrivas som styre av folket beroande av att veta att de kan påverka politiken,vilka fragor som finns på agendan att de har rätt att göra det och hur de ska gå till väga. Information är en viktigt komponent,och framför allt ett verktyg,för att nå kunskap i dagnes samhälle. Derför är informations-och kommunikationsteknologi(ITC) också en mycket viktigt kanal för demokratiserng.


I länder med en odemokratiska regim kontrolleras ofta radio,tv och tidningar. Men om information kommer från utlandet, som på internet,är det svårare att stoppa den eller manipulera den-även om inga garantier finns att den är korrekt. Det kan emellertid individer  eller grupper tili exempel lokala organisationer,inspirerasoch lete stöd,kanske samtal med andra demokrater i världen och sprida kunskap om landets situation.

Hälsningar Babeker

Av Babeker Ali Edris - 21 september 2012 16:06


Jag gillar fred,demokrati,männisliga rättigheter och alla är lika värda oavset fären eller ålder,kvinnan eller man.

Jag gillar inte dektatorer som har inte respekt för andra vad de tycker,Jag gillar inte igueister som vill äga allt utan att dela med andra, jag gillar inte att tysta nogån vill brata och jag gillar inte en falsk som talar inte från häjrtat.

I dag jag ska läga i min sida en matrial som tar hynsen till demokrati och hur moderna median kan sprida demokratien i världen där internetet spelar stor rol. Teknologi används för att stärka människor,eftersom det gör det möjligt för de att utnyttja teknologian för att utöka sin val i det dagliga livet.

                         Humman development report 2001

I denna nya era,när information,kunskap,kummunkation och intellektuellt utbyte är avgörande för ekonomi och sucial framgång, måste demokrati ses inte bara ett ideal eller företeelse, uttan åckså som en process som är livsviktigt för att uppnå konkret framgång.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards